Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2011

Δημοσιογραφία - είδηση - σχόλιο



1. Να βρείτε τους ορισμούς και τη σημασία των όρων δημοσιογραφία ,  ειδησεογραφία,  ερμηνευτική δημοσιογραφία,   είδηση / γεγονός   και  σχόλιο   ανατρέχοντας στη Βικιπαίδεια και στον ιστότοπο   http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html.

2. Να σχολιάσετε τον παρακάτω ορισμό για την είδηση:
    «Αν μια χαριτωμένη κυρία βγει στο δρόμο με το σκυλάκι της στην αγκαλιά, αυτό δεν  είναι είδηση. Αν το σκυλάκι δαγκώσει την κυρία, αυτό πάλι δεν είναι είδηση. Αν όμως η κυρία δαγκώσει το σκυλάκι, αυτό είναι είδηση».

3. Χρησιμοποιώντας τις σελίδες  http://www.tovima.gr/society/     και   http://www.kathimerini.gr/    να εντοπίσετε ειδήσεις που καταγράφουν απλώς ένα γεγονός και ειδήσεις που εμπεριέχουν και    σχόλιο του δημοσιογράφου.
   
4. Εξετάστε τον τρόπο με τον οποίο η στίξη αποτελεί σχόλιο στους  τίτλους των ειδήσεων που αναφέρονται στις παρακάτω σελίδες:



5. Στην παρακάτω είδηση να εντοπίσετε το ξένο σχόλιο και το σχόλιο του δημοσιογράφου:

6. Αξιοποιώντας τον παρακάτω ιστότοπο  http://kiosk.in.gr/default.asp
    α) να αποδελτιώσετε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων
    β) να εντοπίσετε τα σχόλια των δημοσιογράφων και τον τρόπο που δίνονται
    γ) να αναζητήσετε κοινά σημεία και διαφορές στον τρόπο που παρουσιάζονται ίδια γεγονότα
    δ) να βρείτε στους ιστότοπους των εφημερίδων μια είδηση που σας ενδιαφέρει και να    εξετάσετε τον τρόπο με τον οποίο την διαπραγματεύεται ο δημοσιογράφος.

7. Να διακρίνετε ποια από τις παρακάτω ειδήσεις παρουσιάζεται χωρίς σχόλιο και ποια εμπεριέχει σχόλιο:


8. Στο παρακάτω άρθρο να εξετάσετε ποια πρέπει να είναι η θέση του δημοσιογράφου ανάμεσα στην είδηση και το γεγονός και πως λειτουργεί σήμερα:

9. Να αποκωδικοποιήσετε τα χαρακτηριστικά του καλού δημοσιογράφου σύμφωνα με την παρακάτω ιστοσελίδα:


10. Εξετάστε το παρακάτω περιστατικό και συντάξτε ένα κείμενο για την ηθική των δημοσιογράφων και τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίζουν τα γεγονότα, ώστε να είναι αντικειμενικοί:    http://www.phigita.net/~sotiris/blog/87

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου